Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

30 april 2005 door Bart

Basisprincipes, eerste stappen en concrete tips voor zoekmachine optimalisatie.

Meer en meer bedrijven beseffen dat een website hebben niet voldoende is. Die website moet ook gevonden worden. (Net als bij telefoon : een toestel en aansluiting nemen is enkel het begin. Daarna deel je visitekaartjes uit, laat je je nummer opnemen in de Gouden Gids, plaats je je nummer op al je drukwerk...)

Als klanten me vragen ''ik wil bovenaan staan bij Google'', hebben ze meestal advertenties gelezen van zogenaamde SEO (Search Engine Optimisation of zoekmachine optimalisatie) bedrijven - met de belofte om ''topposities !'' te behalen, of ''geregistreerd te worden bij meer dan 500 000 zoekmachines !''.

In een poging om mijn klanten onnodige hoge facturen te besparen, wil ik mijn opgedane kennis over SEO delen.

Begrijp me niet verkeerd - niet alle SEO bedrijven zijn bedriegers, verre van. Wie je echter ''gegarandeerde topposities'' belooft is dat wel. Niemand heeft absolute controle over een positie bij een zoekmachine, behalve de zoekmachines zelf.

Wat je wel kan, is je website optimaliseren, zodat die op de best mogelijke manier opgenomen wordt in de zoekmachines. Hiervoor kan je drie soorten acties ondernemen.

Maar eerst : de basis van de zoekmachines.

Sleutelwoorden in zoekmachine optimalisatie

Een website op zich heeft nooit een positie in een zoekmachine. Wat je wel kan hebben, is een positie voor een bepaald woord in een zoekmachine. Als een gebruiker in MSN (http://search.msn.be) het woord ''webdesign'' intikt, krijgt hij een lijst van websites die volgens die zoekmachine relevant zijn voor dat woord.

Zo''n woord heet een sleutelwoord.

Je hoeft je niet te beperken tot één woord : studies tonen aan dat de meeste gebruikers van zoekmachines op combinaties van twee of drie woorden zoeken (http://www.onestat.com/html/aboutus_pressbox32.html).

Je eerste taak zal dus zijn : uitzoeken op welke sleutelwoorden je wil gevonden worden. Het is kwestie van dié sleutelwoorden te vinden waar mensen effectief op zoeken, maar waar toch niet té veel andere bedrijven op werken (hoe meer competitie van andere bedrijven, hoe moeilijker om hoger te scoren).

Tools die hierbij kunnen helpen, is Wordtracker, of Good Keywords, of Overture Keyword Assistant.

De juiste sleutelwoorden kiezen is de eerste stap bij SEO.

Geduld en hard werk

Eens de sleutelwoorden gekozen, begint het harde werk. Ik zal je meteen teleurstellen : er bestaat geen goede, snelle en makkelijke manier... Hoge posities halen in zoekmachines is een kwestie van veel werk en veel geduld.

Dat werk gebeurt op drie vlakken : inhoud, links en techniek.

Inhoud

Als je veel bezoekers wil halen op je website, en als je wil dat die bezoekers ook geïnteresseerd zijn in jouw diensten en producten - dan is dit de belangrijkste tip : zorg voor goed geschreven, interessante, nuttige inhoud, die regelmatig ge-updated wordt.

Je site mag technisch nog zo hard geoptimaliseerd zijn, en er mogen nog zoveel links op andere sites en in zoekmachines naar jouw site wijzen - als de inhoud niet relevant en goed is voor de bezoeker, dan is die bezoeker onmiddellijk weer weg.

Laat het duidelijk zijn : we willen allemaal veel bezoekers op onze site, maar wel bezoekers die potentiële klanten zijn.

Als je zelf de teksten schrijft, hou dan rekening met de eigenheid van tekst op internet. Het kan ook verstandig zijn een goede copy-writer in te huren, die weet wat schrijven voor het web betekent.

Veel en relevante tekst op je website heeft nog een ander voordeel : het zorgt automatisch voor bezoekers via zoekmachines. Eenvoudig rekenwerk toont dat : als je 100 woorden op je website staan hebt, kunnen er maximaal 100 sleutelwoorden zijn. Duizend woorden op je website zorgen automatisch voor meer mogelijkheden als sleutelwoord, hoe obscuur ook. Duizend woorden met elk één bezoeker is evenveel als één woord met duizend bezoekers...

Hier nauw aan verbonden : regelmatig ge-update teksten, vooral op de homepagina. Google lijkt daar wel van te houden... Als je regelmatig nieuwe inhoud plaatst op je website, zal Google je hoger inschatten dan een site waarvan de teksten al twee jaar dezelfde zijn. Dit is de reden waarom blogs meestal hoog scoren in Google.

Dus : relevante, goed geschreven tekst op je website plaatsen, en die regelmatig verversen is de boodschap.

Links

Een hoge score op een bepaald sleutelwoord in een zoekmachine, is het resultaat van een beoordeling door die zoekmachine.

Die zoekmachine kijkt

  1. of de inhoud relevant is voor dat sleutelwoord (zie punt hierboven, Inhoud)
  2. of andere sites jouw website relevant vinden.

Andere websites tonen dat ze jouw website relevant vinden, door een link te plaatsen naar jouw website. Dus, hoe meer links naar jouw websites wijzen, hoe hoger je score.

Google duidt die link-relevantie aan door een cijfer : Pagerank (naar één van de oprichters van Google, Larry Page). Dit cijfer gaat van 0 tot 10. Je kan makkelijk jouw eigen Pagerank bekijken : http://www.pagerank.net/pagerank-checker/ .

Jouw Pagerank wordt dus berekend op basis van het aantal links op andere websites naar jouw website. Er wordt rekening gehouden met een aantal factoren :

  1. De Pagerank van die andere website: een link naar jouw site op een website met hoge Pagerank zal jou meer opleveren dan een link op een website met lage Pagerank. Dus beter een link op een website met Pagerank 9 (http://www.dmoz.org) dan links op honderd verschillende websites met Pagerank 0.
  2. Het aantal uitgaande links op die andere website : een link naar jouw site op een website waar maar één uitgaande link op staat, zal je meer opleveren dan een link op een website waar duizend andere links op staan.
  3. De manier waarop gelinkt wordt, en de tekst/titel van die andere website.

Een link met het sleutelwoord is beter. Dus liever een link naar jouw site op deze manier : Netlash webdesign dan een link op deze manier : klik hier.

Een link op een website die over het betreffende onderwerp/sleutelwoord gaat, is beter. Dus liever een link naar jouw site op een pagina met het sleutelwoord in de titel, en het sleutelwoord op verschillende plaatsen in de tekst.

Hier is dus veel werk voor je weggelegd. Contacteer eigenaars van websites die over het onderwerp van het sleutelwoord gaan, en vraag of ze een link naar jouw website willen plaatsen. Sectororganisaties, ''journalistieke'' websites, verzamel-websites, bevriende bedrijven/leveranciers/klanten... mogelijkheden genoeg.

Kies ze wel uit met in gedachten de drie punten hierboven : hoge Pagerank, zo weinig mogelijk andere links, en sleutelwoord op die pagina/in die link.

M.i. gaan hier de meeste foute SEO-bedrijven uit de bocht. Ze creëren zogenaamde ''link-farms'' - specifieke websites die niets anders doen dan links plaatsen naar andere websites.

Dit is niet alleen tegen de ''geest'' van de zoekmachines (zij proberen sites met relevante informatie bovenaan te plaatsen, niet die sites die artificieel omhoog geduwd zijn), maar vooral ook tegen de ''wet'' ervan. De mensen achter de zoekmachines zijn zich bewust van deze methodiek, en passen hun berekeningen regelmatig hiervoor aan. Het is een soort van bewapeningswedloop tussen de SEO-bedrijven en de zoekmachines... In die zin koop je bij foute SEO een beetje internet-heroïne : eenmaal ingestapt in de wedloop, moet je steeds de nieuwste truukjes en technieken blijven toepassen om de zoekmachines voor te blijven.

Bovendien loop je als bedrijf ook het gevaar ''gegijzeld'' te worden. Als je zo''n SEO-bedrijf betaalt om op een linkfarm te staan - hoelang doe je dat dan ? En als je stopt met betalen, wat belet de SEO''er om jouw concurrent te contacteren en jouw link te vervangen door zijn link ?

Links te pakken krijgen op andere sites is een werk van lange adem - niet iets dat je op één dag doet.

Techniek

De derde poot van goede zoekmachine optimalisatie is de techniek : de manier waarop jouw site technisch in elkaar gestoken is.

Eerst en vooral is een zoekmachine ''tekst-gebaseerd''. Dat wil zeggen dat hij enkel tekst kan lezen - tekeningen, foto''s, alles wat niet-tekst is wordt genegeerd.

Concreet komt dit er op neer dat een zoekmachine alles wat afbeeldingen en Flash is negeert.

Als je wil weten hoe een zoekmachine jouw site ziet : http://www.pagerank.net/search-engine-simulator/.

Probeer dus zoveel mogelijk van de inhoud in tekst te plaatsen, en niet in afbeeldingen. Volledige Flash-sites zijn mooi en spectaculair om zien, maar voor zoekmachine optimalisatie zijn ze uit den boze.

Tweede aspect is de manier waarop een website gecodeerd is. Zoekmachines houden van nette, heldere, beknopte code. De ideale manier om dit te bereiken, is via web-standaarden werken, met een css-gebaseerde layout. Deze nieuwe manier van websites maken wordt nog veel te weinig gebruikt.

Niet alleen zorgt dit voor een verhoogde zoekmachine optimalisatie - het draagt ook enorm bij tot de bruikbaarheid (usability) en toegankelijkheid (accessibility) van websites. Niets dan voordelen dus.

Dit is de taak van de websitebouwer. Een goede websitebouwer zal als vanzelfsprekend met web-standaarden werken.

Ten derde zijn er een aantal ''technische'' raadgevingen over de manier waarop je een website in elkaar steekt. Ook hier is een taak weggelegd voor de websitebouwer.

  • Domeinnaam
    Een sleutelwoord in je domeinnaam helpt enorm. Ook subdomeinen (bv. http://webdesign.netlash.com) of bestandsnamen met een sleutelwoord in verwerkt helpen, maar in mindere mate.
  • Pagina-titel
    Je kan aan elke webpagina een titel meegeven - dat is de tekst die in je browser bovenaan, in de blauwe balk verschijnt. Deze titel wordt door zoekmachines enorm gewaardeerd - plaats daar een sleutelwoord in, en je score gaat zienderogen omhoog. Hoe minder woorden in je titel, hoe meer gewicht de overblijvende woorden krijgen. Haal dus woorden als ''en'
  • H1- en H2-tags
    Begin je webpagina met een titel op de pagina zelf (verschillend van de pagina-titel van het document). Die titel (zoals bv. de titel op de Netlash homepagina ''webdesign en grafisch ontwerp'') moet als eerste komen, en moet tussen H1-tags staan. Vlak daaronder kan je ook een sub-titel plaatsen, met een secundair sleutelwoord in H2-tags.
  • Keyword-density.
    Plaats in de tekst op je webpagina een aantal keer, op een natuurlijke manier, de sleutelwoorden. Probeer een goede ''densiteit'' te halen : de verhouding van de sleutelwoorden op het totaal aantal woorden. Té hoge densiteit wordt door Google aanzien als spamming, en zorgt ervoor dat je score vermindert. Een ideale densiteit draait rond de 5%. Je kan dit nakijken op : http://www.pagerank.net/keyword-density-analyzer/ .
  • Vet/cursief/onderlijnd
    Zet één sleutelwoord op je pagina in vet, één cursief en één onderlijnd.
  • Alt-tags.
    Geef aan verschillende beelden op je site alt-tags mee, met daarin sleutelwoorden. Dit helpt, maar slechts marginaal.
  • Begin- en eindwoord.
    Probeer zowel aan het begin van je tekst, als aan het einde van je tekst een sleutelwoord te gebruiken.
  • Meta-tags.
    Geef aan je webpagina meta-tags met sleutelwoorden en beschrijving mee. De meeste zoekmachines negeren tegenwoordig deze tags - maar het kan geen kwaad.

Conclusie

Een hoge score in zoekmachines haal je dus door op een aantal fronten te werken : relevante en regelmatig ververste inhoud, externe links naar jouw website, en kleine technische aanpassingen.

Veel manueel werk, dat met het nodige geduld zéér rendabel kan zijn. Feit blijft dat je de belangrijkste zaken zélf kan doen.

Vragen, opmerkingen, boze reacties ? Laat ze hieronder achter.

(Dit artikel werd geïnspireerd door Basics of Search Engine Optimisation, van 456BereaStreet.)

Remco Merkestijn
 

Door Remco Merkestijn 26/03/05 (5 jaren geleden)
Help!!!!!!!!!!!!

Help!!!!!!!!!!!! ik snap iets niet. Ik heb een vriend en die heeft zijn eigen site. Ik heb er ook 1. Maar hij krijgt ongeveer 100 bezoekers per dag en ik maar 10 en als ik vraag wat voor sleutelwoorden en meta tags hij heeft geplaatst weet hij niet eens wat dat zijn

Jonas Wouters
 

Door Jonas Wouters 14/09/05 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hmms easy...

werken de h3 en h4 tags ook niet?

Gijs
 

Door Gijs 24/11/05 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessante uitleg

schiettekatte . Rudy
 

Door schiettekatte . Rudy 23/01/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Eindelijk iemand die nederlans spreekt . Bedankt voor je duidelijkheid .

Jelle Victoor
 

Door Jelle Victoor 07/02/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik heb me er eens mee bezig gehouden en kheb veel opgestoken. Ik begin het pagerank systeem te snappen, toch vind ik dit toch niet te makkelijk. het blijft natuurlijk een vervelende kwestie, die zoekmachines...
Bedankt

werner
 

Door werner 13/02/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Knappe uitleg allemaal maar ... wat ik mij afvraag is meteen: hoe komt het toch dat er zoveel startpagina's aan de top van google staan terwijl deze eigenlijk geen nuttige info verspreiden. Of is een opsomming van hyperlinks al genoeg om bij google bovenaan te staan ? Toch iets om over na te denken denk ik.

Bart
 

Door Bart 13/02/06 (4 jaren geleden)
Zelfde reden bij blogs

@werner: Om dezelfde reden als waarom blogs vaak bovenaan staan. De interne link-structuur van die startpagina's is ook geoptimaliseerd voor Google.

Interne linkstructuur: het geheime wapen van de SEO'er... Misschien is dit wel stof voor een volgend Netlash artikeltje.

webmaster
 

Door webmaster 09/05/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hallo allemaal,

De tips die hier staan werken inderdaad heel goed.
Maar onthoud: Als je site maar even offline is en de spider komt dan net langs, zal je rank ver omlaag gaan.

Heb het namelijk zelf ondervonden.
Stond namelijk bij google bovenaan de lijst!!!
Maar toen ik de index en keywords etc. een dag of 2 offline had stond ik er al niet meer in.
Nu staat er wel een klant van mij op de 1e /2e plaats.

Maarja.

Groetjes!!

tony
 

Door tony 27/05/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hallo,

ik weet niet of mijn site een beetje is gelukt we zijn nu 4 dagen veder en heb er nog niks van gemerkt,

zijn er meschien hits of wie kan me helpen?

gr tony

reageer a.u.b ff via mail info@koelzoek.nl

Coen Keijzer
 

Door Coen Keijzer 31/05/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goedeavond,

Ik snap er echt niks van, ik probeer net zo goede pagerank te krijgen als deze website. Ik heb evenveel backlinks maar toch heb ik een pagerank van 0 en hij 4!. Het gaat trouwens om deze site: Linkstraat Startpagina

 

Door 31/05/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Aangezien de links eruit worden gehaald gaat het om de volgende websites:

- http://home.tiscali.nl/friederichs
- http://linkstraat.nl/startpagina

Fre
 

Door Fre 09/06/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Na 4 dagen zal je inderdaad nog geen verschil merken, soms gaat er een hele tijd over alvorens je bij Google bent opgenomen, het internet is dan ook groot he om steeds te overlopen. Het duurt gemiddelde zo'n 3 à 4 weken.

Alexander
 

Door Alexander 14/06/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

echt mooie uitleg dankj.
zit nu nog in blok maar zal er dan eens goed mogen aan werken. Zal veel moeten veranderen. BTW is .php dan eigenlijk het beste om te gebruiken?

Paulus
 

Door Paulus 22/06/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Je wordt dan misschien binnen 4 weken opgenomen door Google, maar de nieuwe websites ondervinden wel hinder van Google's nieuwe anti-spam methode, de Sandbox. Ik heb nl. mijn site begin dit jaar volledig vernieuwd en zit nu zonder PR. Mijn site scoort nu slecht op concurrerende keywords, maar wel goed op niet-concurrerende keywords. En dit kan zo'n 9-10 maanden duren.....Enig idee hoe dit te versnellen?

Stuffie
 

Door Stuffie 26/06/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Veel geduld, tijd en moeite kost het. Hoe versnellen? Volgens mij zorgen links van externe websites naar je eigen website voor veel vooruitgang!

Lowette Thijs
 

Door Lowette Thijs 03/07/06 (4 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik heb vernomen dat er ook een mystieke techniek is voor de ultieme SEO, maar deze is nergens bekent uit voorzorgsmaatregelen, kan je verificiëren of er iets van waar is?

sandra
 

Door sandra 06/09/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

hoikes kom naar mijn nieuwe chatbox funnyred daar kun je veel nieuwe mensen leren kennen en gezellig chatten kom kijken kost je niks

Kinaree Thaise Massages
 

Door Kinaree Thaise Massages 06/10/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Joe de mannen ik val misschien in herhaling maar het is echt heel tof dat je deze uitleg wil geven kga me der zeker in verdiepen en hopelijk de vruchten er van plukken . Indien er nog goede zielen zijn die een handje willen toe steken word dit zeker in dank afgenomen bij je bezoek aan onze zaak zal ik dit zeker niet vergeten if you know what i mean. Salodderkes kzal er eens in vliegen se. Kzal al beginnen met het aanmelden bij de meeste zoek machienes. Heb wel al ondervonden dat als je in google "thai massage" + "wetteren" in geeft om te zoeken heb ik al een top positie en heb er niets voor gedaan haha joost mag weten hoe het komt. byekes

Paulus
 

Door Paulus 09/10/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik heb een tijdje geleden geprobeerd om mijn website te optimaliseren op zeer concurrerende zoektermen, maar dat bleek erg lastig. Nu probeer ik het met iets minder concurrerende zoektermen en het resultaat is goed. Ik sta met die zoektermen op 3 bij google en krijg meer bezoekers !
Overigens is het verkrijgen van een nr 1 positie in MSN of YAHOO veel makkelijker dan bij Google.

ggian
 

Door ggian 09/10/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

leuk

vogelzang
 

Door vogelzang 11/10/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

momenteel zijn we bezig met het opstarten van een website. nu zijn alle tips van harte welkom. dus heeft iemand nog wat goeds toe te voegen dan hoor ik het graag. de uitleg van netlash wordt overigens volledig toegepast op de site.
ik ben benieuwd naar het resultaat. misschien nog een aanvulling google heeft de mogelijkheid om als webmaster extra info bij je site te plaatsen en een sitemap te uploaden van je site. zie https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=sitemaps&nui=1&continue=https://www.google.com/webmasters/sitemaps/siteoverview%3Fhl%3Dnl&hl=nl

vogelzang
 

Door vogelzang 11/10/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

als aanvulling op vorige bericht.
http://ww.google.nl/webmasters/

safira ribbe
 

Door safira ribbe 15/10/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Bedankt voor het goeie advies.
Het heeft me erg geholpen. Ben blij dat er tenminste iemand is die het duidelijk heeft uitgelegd.

imme
 

Door imme 27/10/06 (3 jaren geleden)
meidenforum

zouden jullie mijn link willlen toevoegen!

groetjes,

imme

Zoekmachine Toppositie
 

Door Zoekmachine Toppositie 03/11/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Backlinks zijn het belangrijkste.... Iemand ervaring of tips hoe zoveel mogelijk backlinks op te bouwen?

Sep
 

Door Sep 09/11/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessant ... !

Thnxx ......

gratis LINKI plaatsen ?

http://links.hotplugins.com/cgi-bin/showlinks.cgi?ffid=3766&fcatid=1858&cat=19

Paulus
 

Door Paulus 26/11/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Heeft iemand ervaring met SEO en W3C compliance? M.a.w. als je website strict XHTML 1.0 is, heeft dit positieve gevolgen voor de ranking? Ik las ergens dat er zoekmachines zijn die sites van te voren scannen om de validatie te bepalen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

tom verbeken
 

Door tom verbeken 21/12/06 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Weet er iemand hier of een webwinkel ook gevolgen heeft voor de zoekmachine? Loopt hij hier ook door via de linken op de site?
Groetjes, tom
www.choc-o-tom.be Online chocolade shop!

dave
 

Door dave 03/01/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Links zijn inderdaad een belangrijke factor. Maar zorg er vooral voor dat je zoveel mogelijk links verzamelt van een verschillend IP adres. De interne linkstructuur is minsten zo belangrijk alsook het goed toepassen/gebruiken van nofollow tags

WWstore
 

Door WWstore 19/01/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hello,
hartelijk dank voor de info die hier op staat. ik stond redelijk hoog in google met onze vorige url maar moest deze spijtig genoeg vervangen.
Nu staat deze website op een nieuwe url en hoop dan ook beetje verder te knutselen zodat ik na een paar maanden beter kan gaan scoren dan vroeger.

Vraagje, ik heb ook deze website op andere extenies als ik deze naar mekaar link gaat dat ook veel helpen?

groetjes

Jeroen
 

Door Jeroen 04/02/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik heb een vraagje wat vinden jullie van me site en weten jullie mischien goede zoekwoorden voor mij

Ooglaseren
 

Door Ooglaseren 09/02/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Bedankt voor de info! Was opzoek naar h2 in flash, maar dan toch visible voor google.

Frederiek
 

Door Frederiek 18/02/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

interessante uitleg :)

Danny Rotsaert
 

Door Danny Rotsaert 23/02/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Als eigenaar van een klein SEO bedrijfje, ben ik eigenlijk wat verbolgen over de inhoud van dit artikel.
Daar waar de auteur de mond vol heeft over goed geschreven teksten en de eigenheid ervan, merk ik in de tekst een duidelijke verwijzing naar teksten die op een andere website te vinden zijn.

Moet lukken dat ik nou net op deze pagina terecht gekomen ben na het lezen van artikels op de site van Digimedia. Heel concreet las ik in het artikel op http://www.digimedia.be/detail05nl.asp?Id=3742 paragrafen die net iets anders geformuleerd waren dan deze die ikzelf ooit schreef en publiceerde op mijn website (www.dr-webdesign.be).
Dit trok uiteraard mijn interesse, en wat vind ik hier terug ? Jawel, stukken tekst die niet helemaal hetzelfde zijn -maar toch wel heel erg analoog- aan deze op mijn eigen site. Helemaal verwonderd ben ik hier niet om, temeer mijn site jarenlang op 1 stond voor 'webdesign'.
Het heeft zoiets van "nou ja, het is net op het randje... zou ik een aanklacht indienen voor schending van mijn auteursrecht of niet ?". Naar 't schijnt zijn hier tegenwoordig fikse schadevergoedingen voor te verkrijgen.

Wat me echter het meeste stoort in artikels als deze, is dat de auteur zich voordoet als de specialist in een topic. Als diezelfde auteur ooit een optimalisatie opdracht voor een farmaceutisch bedrijf krijgt, dan vraag ik me af of hij het aandurft om evenzeer een herwerkte versie van een oorspronkelijk document (van een concurrent) te gebruiken. Zo niet, zal de optimalisatie dan nog wel lukken ?
't Zal wel niets uitmaken zeker ? Iedereen weet, de kopie is nooit beter dan het origineel.

Wie graag teksten vergelijkt, daag ik uit om de website www.dr-webdesign.be door te nemen.
Wordt ongetwijfeld vervolgd ...

wat is
 

Door wat is 09/03/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

goed artikel ! bedankt !

De Beeldenstorm - Paul Sevenhuysen
 

Door De Beeldenstorm - Paul Sevenhuysen 18/03/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Veel bruikbaars gevonden hier. Al even bezig en met succes. Dank voor de tips

Bram
 

Door Bram 24/03/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Wat is me afvraag is of de seo van vandaag het zelvde gaat zijn als de seo van vroeger.
Daarmee bedoel ik, stel je hebt nu een website met een pagerank van 4. Dat is heel makkelijk te halen. Maar binnen 1 jaar zijn er meer en meer websites. Dus word het nog makkelijker voor een 4 te halen. Zal google de "waarde" van de pagerank verlagen met de jaren?

Voorbeeld:
Je hebt nu een pagerank van 5, maar volgend jaar zal dit maar een 4 worden omdat google meer backlnks wilt voor een 5.
Wie kan me daar een antwoord op geven?

Soundgraphs
 

Door Soundgraphs 29/04/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Gelukkig dat Google Bombing ed praktijken ondertussen tot het verleden behoren. Vervelend om soms uit te komen op niet relevante blogs bij bepaalde zoekopdrachten (niet van toepassing op deze interessante blog :) ). Google heeft hier gelukkig ondertussen iets aangedaan, power to the people - akkoord - maar niet ten koste van de searchkwaliteit.

Pvw
 

Door Pvw 05/05/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Interessante tips Bart. Ik hou je publicatie in het oog.

Ooglaeren
 

Door Ooglaeren 03/06/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Nuttige info, thnx!

paul kraa
 

Door paul kraa 06/06/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

leuk stuk zeer leerzaam

Mark Jansen
 

Door Mark Jansen 11/06/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

goeie info!

snel afvallen
 

Door snel afvallen 10/07/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Leerzame info!

frank gielen
 

Door frank gielen 08/08/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed artikel, weel lang ;-)
De inhoud is nog altijd het belangrijkste volgens mij.

dree
 

Door dree 13/08/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hoe kan het dat google bij een volgende ronde ineens een andere subpagina opgeeft in de resultaten bij de zelfde zoekterm

Mark de vries - Goedslecht.nl
 

Door Mark de vries - Goedslecht.nl 16/08/07 (3 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Nuttig artikel, hoewel inmiddels een tijdje geleden geschreven toch in essentie nog 100% bruikbaar en actueel.

Wim
 

Door Wim 04/09/07 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Mooi en overzichtelijk artikel.
Voor geinteresseerden: er is een interessant Nederlands boek dat uitgebreid SEO uitlegt. "Handboek zoekmachinemarketing" van Deelstra.

Eigen website maken
 

Door Eigen website maken 17/10/07 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik vind dit een zeer nuttig artikel voor mensen die een eigen website maken!

Peter Jansen
 

Door Peter Jansen 05/11/07 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

SEO is zeker iets wat je zelf kunt doen!

Gilles
 

Door Gilles 08/11/07 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Blijkbaar wordt deze pagina meer en meer voor linkbuilding gebruikt ;)

Nee on-topic nu, je kan idd zelf aan zoekmachine optimalisatie doen maar heeft een bakker tijd om zijn website te optimaliseren.

Ferdy Korpershoek
 

Door Ferdy Korpershoek 08/11/07 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Bedankt voor deze heldere uitleg! Met het toepassen van deze principes en een hoop geduld geloof ik dat deze lessen mijn website goed zullen doen! Bedankt!

deInternetMarketeer
 

Door deInternetMarketeer 12/11/07 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Verbazend toch dat dit 'oude' artikel zeer goed rankt in Google(.be) ...

Zou dat komen omdat oudere websites gemakkelijker scoren in Google? ;-)

Rogier Koning
 

Door Rogier Koning 23/11/07 (2 jaren geleden)
Optimalisatie uitbesteden

Het optimaliseren kan je zelf doen, dat is helemaal waar. Toch zal het voor veel bedrijven interessanter zijn dit uit te besteden.

Sander
 

Door Sander 26/11/07 (2 jaren geleden)
Optimalisatie uitbesteden

Beste Rogier Koning,

Ik zie dat jij werkt voor Annie Netwerk. Daar vertellen jullie een (CMS systeem) Annie Internet systeem te hebben die voorbereid is voor de Google zoekmachine. Ik begrijp het niet helemaal? Hebben jullie een systeem dat klaar is om vindbaar te publiceren... of moet ik dan een SEO bedrijf inhuren om gevonden te worden? Ik ben al tijden opzoek naar een systeem dat de techniek buiten de deur houdt.

Vriendelijke Groet Sander

Ondernemer die de vindbaarheid beu is!

Joris Raats
 

Door Joris Raats 26/11/07 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hallo, ik bouw al enkele stukje bij beetje jaren aan mijn verschillende websites.
Ik gebruik hiervoor Adobe Pagemill 3.0, is dit programma goed genoeg om hoog te scoren? Pagemill is +- van 2001.

Joris Raats
 

Door Joris Raats 26/11/07 (2 jaren geleden)
foutje in de url

Een type foutje is zo gemaakt, vooral als je na eenlange werkdag nog wat aan je website timmert.

Zoekmachine optimalisatie
 

Door Zoekmachine optimalisatie 30/11/07 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Als je meer klanten wil vinden via internet moet je eerst zorgen voor veel bezoekers. De rest komt dan vanzelf!

Eddy Kindermans
 

Door Eddy Kindermans 15/12/07 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Bedankt voor de uitleg Bart, aangename kennismaking op de laatste IA meeting bij jullie...

Seo tools en blog
 

Door Seo tools en blog 27/12/07 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Leuk artikel!
Wie zelf zijn linkpopularity beheert, kan de gratis linkmanagement tool LinkLover gebruiken.

Anthony

edwins flash banners
 

Door edwins flash banners 08/01/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Natuurlijk kom je regelmatig dezelfde tips tegen, seo is ook meer een visserswijsheid (die de grootste vangt wordt automatisch de expert genoemd) dan een wetenschappelijk of technisch bravourstukje.
Een deel van de optimalisatie kan je zelf doen,alleen kunnen diegenen die al jaren seo prefab structuren uitgebouwd hebben het beter en sneller.

Danny
 

Door Danny 25/01/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Interessante informatie. Top

Evy
 

Door Evy 30/01/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hey! Omdat ik helemaal niets van html en dat soort toestanden afweet gebruik ik het programma 'Web Page Maker'. Heeft er daar al iemand ervaring mee en werkt dat wel via de 'webstandaarden' en die css gebaseerde layout?

Jo
 

Door Jo 05/02/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Klare taal,kort en bondig. Wat mij betreft ben ik het volledig eens met Bart. Vooral geduld en veel manueel werk.
Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om even iets wijzer te worden met een vraag.
Ik registreerde een aantal domeinnamen met extensie ".eu" gerelateerde keywords met mijn zaak.
Ik wil deze niet forwarden naar mijn site omdat ik vrees afgestraft te zullen worden in Google. Een andere mogelijkheid dns-server rechtstreeks door te linken. Hier vrees ik ook te worden afgestraft.
Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt

Foto's schoolfeesten
 

Door Foto's schoolfeesten 01/03/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Toch vraag ik me af hoe dat nou echt gaat met optimaliseren. Mijn site is voorzover ik weet redelijk goed door robots te lezen maar echt hoger wil de pagerank toch niet worden.
Iemand een advies om deze toch hoger te krijgen?

Paul
 

Door Paul 04/03/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hallo,

Ik heb mijn domijnnaam niet doorgegeven aan Google enz... Maar er zijn bedrijven die een link hebben staan naar mijn site. de homepage www.hartziekte.be is na één week zeer goed gekend in Google. Toch raar. Want ik echt niks van metatags enz...

MSN hacken
 

Door MSN hacken 16/03/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Je hoeft je ook niet bij zoekmachines te melden. Integendeel als je bij zoekmachines meldt, werkt het allemaal averechts. Je kunt dan pas na maanden woorden geindexeerd. Je moet een aantal links naar je website hebben en dan ben je er zo in.

Thijs
 

Door Thijs 06/04/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Uitstekend artikel. Dit artikel komt vrijwel geheel overeen met mijn persoonlijke ervaringen. Keep up the good work.. :)

Leer Ubuntu webmaster
 

Door Leer Ubuntu webmaster 11/04/08 (2 jaren geleden)
ik zal mijn sites eens ineens verbeteren

Bedankt voor alle tips, ik zal ze goed gebruiken!

Zoekmachine Optimalisatie
 

Door Zoekmachine Optimalisatie 28/04/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

SEO kan iedereen.... maar werkelijk effect halen binnen een redelijke tijd in zeer competitieve verticals vergt de laatste kennis, een groot netwerk, goede software en technisch kennis. Niet iedereen beschikt daar over.

Zoekmachine Optimalisatie Marketing
 

Door Zoekmachine Optimalisatie Marketing 19/05/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Geduld en hard werk op alle SEO fronten met goed gekozen anchor en alles komet vanzelf

Jurgen Jessurun
 

Door Jurgen Jessurun 29/05/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zoekmachine optimalisatie vraagt geduld en hard werk. Met de juiste strategieën zal het gewenste resultaat bereikt worden.

Een ieder kan inderdaad de basis principes van SEO hanteren. Het totale pakket overzien vraagt wel meer kennis van zaken.
Bekijken we het zakelijk dan kan voor veel bedrijven het uitbesteden van het zoekmachine optimalisatie proces interessanter zijn.

dents
 

Door dents 03/06/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Heel interessant, bedankt!

Pascal
 

Door Pascal 04/06/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Interessant !

stef
 

Door stef 06/06/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interresant.
werkt deze link : www.essepb.be ook als link?

Nedfinity Webdesign
 

Door Nedfinity Webdesign 20/06/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goede tekst! heel slim!

Erik Plouvier
 

Door Erik Plouvier 21/06/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik vind het een zeer goed artikel. Overzichtelijk, goede structuur, uitgelegd in begrijpbare taal.
Ik kan elke doe het zelver aanraden deze stappen te volgen, ongetwijfeld zal uw website beter renderen.

Q5 Grafisch Webdesign
 

Door Q5 Grafisch Webdesign 09/07/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ben ik niet helemaal met je eens. Pas na veel studie kun je dit goed zelf... maar dat is met veel dingen. Als het je niet interreseert, begin er dan niet aan en laat het over aan een pro. Bij intresse is het natuurlijk geweldig om zelf te doen!!!

ton van engelenhoven
 

Door ton van engelenhoven 20/07/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Uitstekend en verhelderend artikel waarin goed duidelijk wordt dat zoekmachines niet te manipuleren zijn. De combinatie van slim denken en keihard werken zullen je verder brengen. Inmiddels hebben wij na keihard werken voor onze webwinkel www.jeppeke.nl al redelijke resultaten behaald en zijn we op de belangrijkste rubrieken goed te vinden. Wil je aan het resultaat niet al je vrije tijd besteden, dan kun je het jezelf gemakkelijker maken door gewoon dure google-ads aan te kopen.

Web hosting
 

Door Web hosting 25/07/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

handig artikel, zelf pr4 nu maar hopelijk zeer binnekort wat hoger !

Letselschade advies
 

Door Letselschade advies 30/07/08 (2 jaren geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed artikel. Meteen een van de tips toegepast

Woning in Duitsland
 

Door Woning in Duitsland 04/09/08 (1 jaar geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Inderdaad goed artikel, maar er zijn toch nog veel sites die een nofollow link terug geven. Helaas

Beshops E-commercelabel
 

Door Beshops E-commercelabel 22/09/08 (1 jaar geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer volledig artikel. Het artikel is zeer eenvoudig en duidelijk. Dit komt ook vooral omdat het duidelijk geschreven is door iemand met kennis van zaken en het is Nederlands.

Bedankt

Tim | Zoekmachine Adverteren via AdwordsBureau
 

Door Tim | Zoekmachine Adverteren via AdwordsBureau 14/10/08 (1 jaar geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Helemaal mee eens Bart. Ik spreek regelmatig ondernemingen die zelf in-house aan SEO doen, maar een bureau hebben voor de controle en strategie. Uiteindelijk is SEO 1, maar de strategie een 2. Richten op de juiste doelgroep, de juiste zoekwoorden en daaruit een keuze te maken is het vaak handig om ook een expert erbij te hebben.

Tip voor velen is hierbij, wat de grote bureau's ook gebruiken: Zet eens een Adwords campagne op op de zoekwoorden waar je denkt dat je het beste kan scoren. Laat dit 4 weken draaien (pas op met seizoensartikelen!) en bekijk dan hoeveel sales/leads/klikken eruit gekomen zijn. Dit is met organisch lastig te vergelijken, maar op basis van het aantal views zie je hoeveel klikken op een zoekwoord zijn geweest.

Zo focus je puur en alleen op de zoekwoorden die ook rendement opleveren. Eventueel kan je de zoekmachine adverteren campagne gewoon even een paar dagen/weken/maanden doorzetten, als de ROI maar positief is!

Msn Hacken
 

Door Msn Hacken 25/10/08 (1 jaar geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

hoeft je ook niet bij zoekmachines te melden. Integendeel als je bij zoekmachines meldt, werkt het allemaal averechts. Je kunt dan pas na maanden woorden geindexeerd. Je moet een aantal links naar je website hebben en dan ben je er zo in.

Ralph van de Oudeweetering
 

Door Ralph van de Oudeweetering 09/11/08 (1 jaar geleden)
Re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Prima verhaal, gaan we mee aan de slag!

Foto's uit Rosmalen
 

Door Foto's uit Rosmalen 14/01/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dank voor het fraaie artikel. Gaan we zeker proberen.

Ralp
 

Door Ralp 03/02/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Prima artikel, wat extra bezoekers zijn nooit weg!

Internet Marketing
 

Door Internet Marketing 24/03/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer duidelijk en helder artikel. Hoog scoren in Google of andere zoeksites doe je vooral met relevante inhoud op je site. En het belangrijkste is inderdaad: je kan het zelf doen, met de nodige kennis en een flinke portie geduld en hard werk :-)

Kachels, haarden en schouwen
 

Door Kachels, haarden en schouwen 05/04/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Thanks voor de tips!

Herbalife
 

Door Herbalife 14/04/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Nuttige info, thanks!

tevinden.nl Nederland
 

Door tevinden.nl Nederland 24/04/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed artikel. Ik ben nu 2 maanden bezig met de startpagina tevinden.nl Nederland, speciaal gemaakt voor kika.
Ik heb wel een tekst op de homepagina staan. Het zijn maar drie zinnen, maargoed daar zitten wel de worden in waarop ik gevonden wil worden. Ik heb nu de title,omschrijving en sleutelwoorden zo aangepast dat alles op elkaar is afgestemd. Ik ben nu 'eindelijk' van geen pagerankgegevens beschikbaar naar pagerank 0 gegaan. Ik vraag me af of iemand is naar de site wil gaan kijken om te zien of er wat mis is. Wat ik heel irri vind is dat als ik kijk naar m'n paginabron dat het wel lijkt of studio webdesign (het programma waarmee ik upload naar m'n server) alle credit hiervoor in ontvangst neemt. Klopt dit en zo ja hoe kan ik dit verbeteren. Ik heb zelf weinig tot geen kennis over html

Auspuffteile
 

Door Auspuffteile 30/04/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Good Articel, very helpfull. I think what you need is always time. Do something an then wait and wait and wait and drinking tee.

Minn Kota
 

Door Minn Kota 23/05/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessante uitleg
Thanks voor de tips!

Minn Kota
 

Door Minn Kota 24/05/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Veel bruikbaars gevonden hier. Al even bezig en met succes. Dank voor de tips

Website Design Santhos
 

Door Website Design Santhos 03/06/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Grappig, dit artikel is al 4 jaar oud maar eigenlijk klopt alles nog! In de basis is er niets veranderd. Goed geschreven!

Lowrance
 

Door Lowrance 03/06/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Eindelijk iemand die nederlans spreekt . Bedankt voor je duidelijkheid .

Reiki
 

Door Reiki 06/06/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Na 4 dagen zal je inderdaad nog geen verschil merken, soms gaat er een hele tijd over alvorens je bij Google bent opgenomen, het internet is dan ook groot he om steeds te overlopen. Het duurt gemiddelde zo'n 3 à 4 weken.

Kre Alkalyn
 

Door Kre Alkalyn 09/06/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hello,
hartelijk dank voor de info die hier op staat. ik stond redelijk hoog in google met onze vorige url maar moest deze spijtig genoeg vervangen.
Nu staat deze website op een nieuwe url en hoop dan ook beetje verder te knutselen zodat ik na een paar maanden beter kan gaan scoren dan vroeger.

groetjes

krea-genic
 

Door krea-genic 19/06/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Eindelijk iemand die nederlans spreekt . Bedankt voor je duidelijkheid .

verhuis tips
 

Door verhuis tips 21/06/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessante uitleg.

Bedankt !

pfefferspray
 

Door pfefferspray 22/06/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessante uitleg
Thanks voor de tips!

Jet Protector JPX
 

Door Jet Protector JPX 24/06/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dank voor de tips!!!

spelletjes
 

Door spelletjes 28/06/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Erg handig om weten, dankjewel!

Michel
 

Door Michel 28/06/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zelf bouw ik websites met Joomla en ik merk dat het werken met een CMS al heel wat optimalisatie uit handen neemt.

Veyton Templates
 

Door Veyton Templates 01/07/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik wil deze niet forwarden naar mijn site omdat ik vrees afgestraft te zullen worden in Google. Een andere mogelijkheid dns-server rechtstreeks door te linken. Hier vrees ik ook te worden afgestraft.
Wie heeft hier ervaring mee? bedank

hoster
 

Door hoster 03/07/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hallo allemaal,

De tips die hier staan werken inderdaad heel goed.
Maar onthoud: Als je site maar even offline is en de spider komt dan net langs, zal je rank ver omlaag gaan.

Heb het namelijk zelf ondervonden.
Stond namelijk bij google bovenaan de lijst!!!
Maar toen ik de index en keywords etc. een dag of 2 offline had stond ik er al niet meer in.
Nu staat er wel een klant van mij op de 1e /2e plaats.

Maarja.

Groetjes!!

Patrick
 

Door Patrick 12/07/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Super artikel. Weiter zo

Bernd
 

Door Bernd 15/07/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ich arbeite auch an einem entsprechenden Tool und werde es demnächst ins Internet stellen...
Grüße aus Deutschland

webdesign den haag
 

Door webdesign den haag 16/07/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

@hoster

Ja dat is idd erg balen, duurt wel altijd ff voordat je dan weer op die plek komt. Je kan je site weer opnieuw aan laten melden op google.

Haarentfernung
 

Door Haarentfernung 17/07/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Eindelijk iemand die nederlans spreekt . Bedankt voor je duidelijkheid .

College Research Paper
 

Door College Research Paper 17/07/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

maar moest deze spijtig genoeg vervangen.
Nu staat deze website op een nieuwe url en hoop dan ook beetje verder.

Presseportal
 

Door Presseportal 18/07/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Auch von mir herzlichen Dank!

Katzenfutter
 

Door Katzenfutter 20/07/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dank voor de tips!!!

Bodybuilding
 

Door Bodybuilding 28/07/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dank voor de gude tip...

Hundefutter
 

Door Hundefutter 01/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Een type foutje is zo gemaakt, vooral als je na eenlange werkdag nog wat aan je website timmert.

xtcommerce templates
 

Door xtcommerce templates 02/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Inderdaad goed artikel, maar er zijn toch nog veel sites die een nofollow link terug geven. Helaas

Buy Essay
 

Door Buy Essay 03/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hier nauw aan verbonden : regelmatig ge-update teksten, vooral op de homepagina. Google lijkt daar wel van te houden.

Autolack
 

Door Autolack 04/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Thanks for the amazing SEO Tutorial.

Personalisierte Kinderbücher
 

Door Personalisierte Kinderbücher 05/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Vielen Dank für die guten Tipps zur Suchmaschinenoptimierung. Einfach und verständlich erklärt.

Gartus
 

Door Gartus 06/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dank voor de tips!!!

zoekmachine optimalisatie
 

Door zoekmachine optimalisatie 08/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Boeiend onderwerp.

Ik kan er zelf uren mee bezig zijn. En in essentie is het allemaal erg simpel. Maar ik ben ervan overtuigd dat maar heel weinig mensen de nodige kennis in huis hebben.

Heb je hulp nodig? Ik geef je graag advies. Gratis natuurlijk, dit is mijn hobby.


Kurt

USA Urlaub
 

Door USA Urlaub 09/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Vielen Dank für diesen sehr interessanten Artikel, habe "fast" alles verstanden.

Kaiser
 

Door Kaiser 10/08/09 (1 jaar geleden)
kaiser

Danke für die Infos, wenn ich auch nicht alles 100% ig verstanden habe.
Grüße aus Deutschland

Schleppkette
 

Door Schleppkette 13/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dank voor het fraaie artikel. Gaan we zeker proberen

Daniel Urne
 

Door Daniel Urne 18/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hallo
Heeft een veel plezier aan uw pagina's te bladeren geweldig! Zeer indrukwekkend!
Goed gestructureerde, gedetailleerde uitleg Home & aantrekkelijk design.
Succes in de verdere ontwikkeling van uw pagina!
vg van de Oostzee

Dormar
 

Door Dormar 20/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Alweer een knap bericht.

Al vind ik het een gevaarlijke stelling dat metatags worden genegeerd..
Volgens mij helpen alle beetjes, dus voor optimaal te werken kan je ze beter gebruiken.

Het h1, h2 ect gebruik kan je semantisch design noemen.
Misschien stof voor een volgend artikel?

Nestor Martin houtkachels
 

Door Nestor Martin houtkachels 20/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Thanks voor de tips!

namensschilder
 

Door namensschilder 22/08/09 (1 jaar geleden)
Namensschilder, Namensschild

Gelungenes seo tool

gruß vom namensschilder shop

muskelaufbau
 

Door muskelaufbau 23/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dank voor de tips!!!

Daniel
 

Door Daniel 24/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ja die SEO-Optimierung ist schon eine Wissenschaft für sich. Man muß sehr viel lernen dabei.

r4i for nintendo dsi
 

Door r4i for nintendo dsi 27/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Mmn zo te zien hebben de duitse seo spammers Netlash ook gevonden ;).

Chris Trick
 

Door Chris Trick 28/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Veel bruikbaars gevonden hier. Al even bezig en met succes. Dank voor de tips.
Goed werk! Gegroet

blackberry storm 2
 

Door blackberry storm 2 30/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Chris Tick, bij welke website heb je hier al mee gewerkt?

Peter
 

Door Peter 31/08/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Mooie tekst, ik kwam erop terecht toen ik in Google "zoekmachine optimalistatie" type. Dit artikel stond fier bovenaan te prijken. Ik vind het uitzonderlijk dat een blogartikel dat kan én een pagerank 6 behaalt. Net zoals de vele comments ben ik ook overtuigd dat je het zelf kan (heb ik ook allemaal zelf bestudeerd) maar er kruipt enorm veel tijd in. Daarom zijn er de seo-bedrijven die redding bieden bij gebrek aan tijd.

Studio E
 

Door Studio E 02/09/09 (1 jaar geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik heb mijn twijfels of die SEO-bedrijven wel degelijk veel kunnen verwezelijken.
Je naar de top brengen en je daar houden is al iets anders.
Ook als je dan aan de top staat moet je content nog degelijk zijn.
Ze kunnen moeilijk je teksten gaan schrijven voor je toch.

Miyuki Beads
 

Door Miyuki Beads 03/09/09 (11 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

ik stond redelijk hoog in google met onze vorige url maar moest deze spijtig genoeg vervangen.
Nu staat deze website op een nieuwe url en hoop dan ook beetje verder te knutselen zodat ik na een paar maanden beter kan gaan scoren dan vroeger.

John
 

Door John 09/09/09 (11 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hm, ich betreibe ja auch Seo. Aber mal ehrlich gesagt, ist das ganze immer wieder Nervenaufreibend, da sich ja anscheinend innerhalb kürzester Zeit, immer wieder etwas ändert. Und die genauen Standards kennt ja sowieso keiner.

Sharpdesign Betaalbare websites
 

Door Sharpdesign Betaalbare websites 11/09/09 (11 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Bedankt voor deze informatie. Het meeste was me al duidelijk maar een aantal kleine dingetjes neem ik zeker mee!

Mvg,

Sharpdesign - Betaalbare websites

Studio e
 

Door Studio e 18/09/09 (11 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Bestaat er ook niet iets als super anchor teksten.
Zoals failure ect?
Ooit eens gelezen. Weten jullie meer?

Six
 

Door Six 20/09/09 (11 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Wat ik voornamelijk geleerd heb als je begint met SEO is:
geduld,geduld,geduld :-)

Tof artikel!

Wonen in Belgie
 

Door Wonen in Belgie 21/09/09 (11 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Klopt, alleen zijn wij nederlanders nogal een gehaast volk. Dus in wachten zijn we niet zo goed :).

Manjana, manjana

Luftballons
 

Door Luftballons 30/09/09 (11 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Klasse ding! Eindelijk iemand het Nederlans spreekt. Bedankt voor je duidelijkheid. Groeten

Ipuro
 

Door Ipuro 01/10/09 (11 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Inderdaad goed artikel,

warez ddl
 

Door warez ddl 17/10/09 (10 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Veel bruikbaars gevonden hier. Al even bezig en met succes. Dank voor de tips.

Außenwerbung
 

Door Außenwerbung 20/10/09 (10 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Klopt!
SEO is: geduld,geduld,geduld :-)

Andreas Ostheimer
 

Door Andreas Ostheimer 20/10/09 (10 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Kann mich nur anschließen: Leerzame info!

TRAURINGE
 

Door TRAURINGE 02/11/09 (10 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

thank you for the great help
the wedding rings are very nice

betaalbaar webdesign
 

Door betaalbaar webdesign 09/11/09 (9 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed artikel!

Maar geduld is en blijft hierbij een schone zaak :-)

Tobi
 

Door Tobi 10/11/09 (9 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessante uitleg
Thanks voor de tips!

San Diego MLS
 

Door San Diego MLS 05/12/09 (8 maanden geleden)
San Diego MLS

Meer en meer bedrijven beseffen dat een website hebben niet voland and now u can get information realestate very easy......

DragolinDesign
 

Door DragolinDesign 13/12/09 (8 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

geduld en hard werk is idd een belangrijke :)

WebDesign
 

Door WebDesign 13/12/09 (8 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

leuk om eens een samenvatting te lezen hierover! bedankt

Muskelaufbau Sport
 

Door Muskelaufbau Sport 13/12/09 (8 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Super Blog, Thanks voor de tips!

Gaspari
 

Door Gaspari 25/12/09 (8 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessant ... !

Thnxx ......

Herbalife
 

Door Herbalife 28/12/09 (8 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed artikel!

Maar geduld is en blijft hierbij toch nog altijd een schone zaak :-)

Ferienwohnungen in Oberammergau
 

Door Ferienwohnungen in Oberammergau 31/12/09 (8 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

goed artikel ! bedankt !

Rechnung online erstellen
 

Door Rechnung online erstellen 03/01/10 (7 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

De tips die hier staan werken inderdaad heel goed.
Maar onthoud: Als je site maar even offline is en de spider komt dan net langs, zal je rank ver omlaag gaan.

Thanks

Brett
 

Door Brett 04/01/10 (7 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Search engines such as Google look at (approximately) three main areas when deciding on where to rank any given website. 15% of the decision is based on the technical architecture of the website - W3C validation, RSS feeds, canonical tags, etc. 30% of the decision is based on the content of the site and the internal linking structure (relevant anchor text, uniques and relevant meta data etc), but by far the largest deciding factor (55%) is off page optimisation - the amount of websites that link to your site. Links can be generated by directory submissions, reciprocal linking, online articles, online press releases and link bait to name a few. Social media also plays a big part of this - for some markets more than others. All in all, SEO is not rocket science, but look after every aspect and you will start to see big improvements in your rankings.
SEO UK

searchmarketing
 

Door searchmarketing 10/01/10 (7 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

bedankt, zeer interessant artikel

Taxi Haarlem
 

Door Taxi Haarlem 13/01/10 (7 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer nuttige informatie en tips. Bedankt allemaal!

Goldkette 585
 

Door Goldkette 585 13/01/10 (7 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

bedankt, zeer interessant artikel

Desiderius
 

Door Desiderius 13/01/10 (7 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer duidelijke, interessante informatie, en tevens een aantal nuttige links, bedankt

Herbalife
 

Door Herbalife 18/01/10 (7 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie herbalife kan je zelf.

Ik ben al een 5-tal jaren bezig met internet marketing en heb al verschillende truks gebruikt om websites hoog te laten noteren voor sterk competitieve keywords in Google zoals thuiswerk en Herbalife. Sommige truuks waren kortstondig en zorgden dat ik na maanden lang werk opnieuw mocht beginnen... en andere, bravere technieken werkten beter en dit op lange termijn. Vooral de technieken beschreven op deze site zijn het meest waardevol. Het is inderdaad belangrijk om alles volgens het boekje te doen en geduld te hebben.
Na het optimaliseren van je eigen site en het up to date houden ervan is het natuurlijk zeer belangrijk om kwaliteitslinks naar je site te bouwen. Steek daar maar uren, dagen, weken een maanden tijd in... want dit zal z'n vruchten afwerpen op termijn!
1 van de zaken die ik ook geleerd heb, is links krijgen van verschillende sites die op verschillende servers staan met verschillend IP adres. Indien jij zelf een 10-tal sites hebt op dezelfde server gehost... en je denkt al die sites lekker te laten linken naar elkaar is dat wel goed... maar het was 10 keer beter geweest van deze sites telkens op een andere server te plaatsen...

Foxx.be
 

Door Foxx.be 29/01/10 (7 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Inderdaad zeer interessant artikel. SEO bestaat uit EN goede websitestructuur EN goede teksten EN linkbuilding. Het is een beetje zoeken soms maar je moet vooral wat geduld hebben en intstinctief aanvoelen wat er kan en niet kan. Op onze bedrijvenzoekmachine kan je alvast een gratis link krijgen als je een bedrijf bent.

Tanie loty
 

Door Tanie loty 31/01/10 (7 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Leuk artikel!
Wie zelf zijn linkpopularity beheert, kan de gratis linkmanagement tool LinkLover gebruiken.

Resultaatgericht adverteren
 

Door Resultaatgericht adverteren 01/02/10 (7 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed artikel met handige tips!

Germany Sylt
 

Door Germany Sylt 03/02/10 (6 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

_____ \\\!!!///____
______( ô ô )______
____ooO-(_)-Ooo___
Ich möchte einen netten Gruß hinterlassen
und ich würde mich freuen, wenn Sie auf
meiner Homepage auch einmal
vorbei schauen würden!

T shirt ontwerpen
 

Door T shirt ontwerpen 06/02/10 (6 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik ga het meteen toepassen op mijn site!

Fitness
 

Door Fitness 12/02/10 (6 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Very nice, thanks!

hypotheek
 

Door hypotheek 12/02/10 (6 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer goede informatie. Dank je wel!

design horloges
 

Door design horloges 14/02/10 (6 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Nuttige informatie, bedankt!

Londen bezienswaardigheden
 

Door Londen bezienswaardigheden 23/02/10 (6 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zou leuk zijn om hier een update over te lezen.

Zoekmachine optimalisatie
 

Door Zoekmachine optimalisatie 27/02/10 (6 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Al een oudje, maar het blijft een goed artikel.

Bij een update zou nu meer de nadruk gelegd worden op social media: je website bij je contacten van Facebook, Twitter en LinkedIn met één druk op de knop promoten.

Goed, vaak zijn het wel no-follow links, maar je haalt er ongetwijfeld meer verkeer uit.

Roderick Andriessen
 

Door Roderick Andriessen 03/03/10 (6 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goede en duidelijke uitleg inderdaad, de basis regels zijn nog altijd van groot belang, maar zoals hierboven al genoemd word, ga vooral netwerken daar behaal je zeer positieve resultaten mee.
Echter is het wel zo dat er bedrijven zijn die je helpen met het totale plaatje, dus een zoekmachine vriendelijke website, een goede trefwoordkeuze, en een goede linkstructuur naar je website gericht. Hierdoor kan je beter inspelen op de markt van vandaag en meedoen met de grote jongens tegen betaalbare prijzen.
Dus als je zelf een basis wilt maken is dit artikel echt prima om mee te starten maar uptodate blijven is een ander verhaal.
Je kan ons daarvoor inschakelen.

Vermogensbeheer en Beleggingsadvies
 

Door Vermogensbeheer en Beleggingsadvies 08/03/10 (5 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik heb veel aan deze informatie gehad! Meteen toegepast op mijn website.

SEO Tutorial
 

Door SEO Tutorial 09/03/10 (5 maanden geleden)
Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Informatie op deze pagina is duidelijk en correct, kijk ook eens op http://www.seo-tutorial.net voor meer informatie ;)

artist directory
 

Door artist directory 10/03/10 (5 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed artikel met handige tips!

Naturkosmetik
 

Door Naturkosmetik 13/03/10 (5 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

bedankt, zeer interessant artikel!

formel
 

Door formel 14/03/10 (5 maanden geleden)
formel1

Thank you, very nice and helpfull

Mike Lelieveld
 

Door Mike Lelieveld 17/03/10 (5 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dankjewel goed geschreven artikel!

Jackal
 

Door Jackal 17/03/10 (5 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Nice! THNX

Immobilien Bremerhaven
 

Door Immobilien Bremerhaven 17/03/10 (5 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Nice! Regards from germany

Kitchenaid
 

Door Kitchenaid 20/03/10 (5 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ein sehr guter Artikel, weiter so!

Günter Hogrefe
 

Door Günter Hogrefe 21/03/10 (5 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Alles sehr gut geschrieben und die Information ist umfassend.

Schiphol aankomsttijden
 

Door Schiphol aankomsttijden 29/03/10 (5 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessant stuk!

Nokia 5235
 

Door Nokia 5235 04/04/10 (4 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Geweldig stuk. Ik heb het geprobeerd helemaal na te leven en toe te passen op mijn eigen websites over mobiele telefonie. Als iemand het toevallig leuk vindt, kijk er eens naar en geef je ongezouten commentaar. Deze link zal helaas niet zoveel meetellen, gezien er nog duizende andere links op deze pagina staan ;)

Anika
 

Door Anika 17/04/10 (4 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Een type foutje is zo gemaakt, vooral als je na eenlange werkdag nog wat aan je website timmert.

Lening
 

Door Lening 22/04/10 (4 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed stuk, seo kost helaas wel veel tijd, maar als je resultaat boekt dan is dat wel heel tof!

herbalboy
 

Door herbalboy 29/04/10 (4 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer duidelijk en helder artikel. Hoog scoren in Google of andere zoeksites doe je vooral met relevante inhoud op je site. En het belangrijkste is inderdaad: je kan het zelf doen, met de nodige kennis en een flinke portie geduld en hard werk :-)

SEO Linkbuilding
 

Door SEO Linkbuilding 06/05/10 (3 maanden geleden)
SEO

Het verbaast me ook wat dat dit artikel zo goed scoort in Google, ondanks de vele irrelevante spammerige comments (wellicht omwille van de de dofollow hier). Deze pagina wordt een linkfarm op zich :-) Niettegenstaande dat SEO een proces is dat veel tijd en geduld vraagt, zijn dit hier zeker goede tips om van start te gaan.Anno 2010 werken deze technieken nog steeds bijzonder goed.

Fitty
 

Door Fitty 10/05/10 (3 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik heb veel aan deze informatie gehad! Meteen toegepast op mijn website.

Google Nexus One
 

Door Google Nexus One 16/05/10 (3 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Erg interessant artikel, veel van geleerd en zal het zeker ook in de toekomst in de gaten houden.

Mitsubishi zubadan
 

Door Mitsubishi zubadan 24/05/10 (3 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessante uitleg

Wärmepumpe
 

Door Wärmepumpe 24/05/10 (3 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Bedankt voor het goeie advies.
Het heeft me erg geholpen. Ben blij dat er tenminste iemand is die het duidelijk heeft uitgelegd.

Ray
 

Door Ray 25/05/10 (3 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Bedankt voor al deze informatie. Vond het zeer nuttig!

Boekhandel
 

Door Boekhandel 26/05/10 (3 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dit is al een oud bericht. Heeft iemand ook een actuele checklist?

geldverdienenblog
 

Door geldverdienenblog 28/05/10 (3 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

ik ben ook een zwaar voorstander om zelf je SEO te doen, het is zelfs een leuk tijdverdrijf eens je het wat onder de knie hebt.

Muskel-Profi
 

Door Muskel-Profi 01/06/10 (3 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Al een oudje, maar het blijft een goed artikel.

Bij een update zou nu meer de nadruk gelegd worden op social media: je website bij je contacten van Facebook, Twitter en LinkedIn met één druk op de knop promoten.

Goed, vaak zijn het wel no-follow links, maar je haalt er ongetwijfeld meer verkeer uit.

Zoekmachine optimalisatie
 

Door Zoekmachine optimalisatie 06/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed artikel!
Zeker aan te raden bij mensen die nieuw zijn in de SEO wereld

Klaas
 

Door Klaas 07/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Inderdaad goed artikel, bedankt voor je duidelijkheid

Feuerwehr Spiele
 

Door Feuerwehr Spiele 07/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed artikel met handige tips!

Massagesessel Shiatsu
 

Door Massagesessel Shiatsu 10/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessant! Thanx 4 sharing...

nu geld lenen met bkr
 

Door nu geld lenen met bkr 15/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Erg goed artikel. Bedankt!

Fitoase
 

Door Fitoase 16/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Erg interessant artikel

Zoekmachine optimalisatie Enschede
 

Door Zoekmachine optimalisatie Enschede 16/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

ik ben ook een zwaar voorstander om zelf je SEO te doen, het is zelfs een leuk tijdverdrijf eens je het wat onder de knie hebt.

Wandtattoo
 

Door Wandtattoo 18/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Erg interessant artikel

Andy Holland
 

Door Andy Holland 23/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer nuttig artikel. Dankzij Andy

Webdesign
 

Door Webdesign 24/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessant! Thanx 4 sharing...

SEO en webdesign
 

Door SEO en webdesign 27/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Bedankt voor dit interessant artikel.

Mark Houtkamp
 

Door Mark Houtkamp 28/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Best grappig,

De meeste reacties zijn waarschijnlijk geplaatst voor het verkrijgen van links :) Wel jammer dat de links steeds minder waard worden....

Maar toch even terug komen op dit zeer handige artikel. Toch nog even een aanvulling na 5 jaar, zorg ervoor dat het proces van linkbuilding rustig verloopt! Dit proces moet van Google namelijk natuurlijk velopen. Binnen 1 week 100 nieuwe links verkrijgen is zeer onwaarschijnlijk...

Bernd Vorlagen
 

Door Bernd Vorlagen 28/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Toch is het moeilijk om alles zelf te optimaliseren. Soms heb je behoefte aan een goede zenuwen :)

Woordspin
 

Door Woordspin 28/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Blij om te lezen dat alles staat of valt met content. "Optimalisatie". Het woord zegt het zelf.

Coach
 

Door Coach 29/06/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Goed stuk, seo kost helaas wel veel tijd, maar als je resultaat boekt dan is dat wel heel tof!

Magnetschmuck
 

Door Magnetschmuck 01/07/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Echter is het wel zo dat er bedrijven zijn die je helpen met het totale plaatje, dus een zoekmachine vriendelijke website, een goede trefwoordkeuze, en een goede linkstructuur naar je website gericht. Hierdoor kan je beter inspelen op de markt van vandaag en meedoen met de grote jongens tegen betaalbare prijzen.

Urban Classics
 

Door Urban Classics 01/07/10 (2 maanden geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

W3C validation, RSS feeds, canonical tags, etc. 30% of the decision is based on the content of the site and the internal linking structure (relevant anchor text, uniques and relevant meta data etc), but by far the largest deciding factor (55%) is off page optimisation - the amount of websites that link to your site. Links can be generated by directory submissions, reciprocal linking, online articles, online press releases and link bait to name a few. Social media also plays a big part of this...

SMS-Free
 

Door SMS-Free 05/07/10 (1 maand geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Erg interessant artikel

Veranda
 

Door Veranda 10/07/10 (1 maand geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Wanneer is de volgende pagerank update?
Ze zeggen dat dit een toch wel belangrijke SEO factor is...

Webdesign
 

Door Webdesign 12/07/10 (1 maand geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Toch is het moeilijk om alles zelf te optimaliseren. Soms heb je behoefte aan een goede zenuwen :)

Automarkt
 

Door Automarkt 22/07/10 (1 maand geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessante uitleg - Bedankt!

pronostics
 

Door pronostics 23/07/10 (1 maand geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Hoe kan het dat google bij een volgende ronde ineens een andere subpagina opgeeft in de resultaten bij de zelfde zoekterm, bedankt

Ulf
 

Door Ulf 26/07/10 (1 maand geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Erg goed artikel. Bedankt!

Reclamebureau
 

Door Reclamebureau 28/07/10 (1 maand geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dit is nog steeds goede info, al is ze 5 jaar oud.
De basis regels zijn nog steeds hetzelfde al zijn sommige aspecten ietsje anders nu. En zullen in de toekomst nog evolueren.

Andreas
 

Door Andreas 06/08/10 (27 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Super Blog

Bob
 

Door Bob 10/08/10 (23 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessante uitleg, veel van geleerd en zal het zeker ook in de toekomst in de gaten houden.

Birger
 

Door Birger 11/08/10 (22 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dankjewel voor de goed geschreven artikel.

hotfile indir
 

Door hotfile indir 14/08/10 (19 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Ik vind het een zeer goed artikel. Overzichtelijk, goede structuur, uitgelegd in begrijpbare taal.
Ik kan elke doe het zelver aanraden deze stappen te volgen, ongetwijfeld zal uw website beter renderen.

Auto Accessoires
 

Door Auto Accessoires 17/08/10 (16 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Voor de beginnende SEO-er is het inderdaad het verstandigste dat die zich concentreert op combinaties van twee zoekwoorden of meer.

Zo registreerde ik op 16 maart http://www.auto-accessoires.be en wilde ik de nummer één positie voor de zoekwoorden "auto accessoires". Voor Google staat een streepje immers gelijk aan een spatie. Wat blijkt na 5 maanden? Ik rank op positie 2 voor autoaccessoires en op positie 18 voor "auto accessoires".

Nochtans heeft autoaccessoires een lokaal maandelijks zoekvolume van 550.000 en "auto accessoires" slechts 74000. Aangezien er minder concurrentie is voor auto accessoires zou ik hier dus makkelijker moeten op kunnen ranken..?

Misschien dat iemand hier een antwoord kan bieden?

Medicus
 

Door Medicus 17/08/10 (16 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessante uitleg, bedankt voor de goed geschreven bericht.

Netboxx
 

Door Netboxx 18/08/10 (16 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Na al die jaren, kan deze post zeker nog tellen.

webshop
 

Door webshop 18/08/10 (15 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Dit artikel is nog altijd actueel. Pas goed op alvorens een SEO-bedrijf in te huren.

Ton
 

Door Ton 22/08/10 (11 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Is het zo, dat subdomeinen het moeilijker doen in de zoekmachine resultaten. Ik ben nijver aan het werk om http://kinderkleding.voorlageprijzen.nl hoger te krijgen, maar ik heb de indruk dat dit lastig is omdat het een subdomein betreft. Is hier iets zinnigs op te zeggen?

namensschilder
 

Door namensschilder 25/08/10 (8 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Overzichtelijk, goede structuur, uitgelegd in begrijpbare taal.

sajoo
 

Door sajoo 29/08/10 (4 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Zeer interessante uitleg, veel van geleerd en zal het zeker ook in de toekomst in de gaten houden !

Webdesign
 

Door Webdesign 30/08/10 (3 dagen geleden)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Verbazingwekkend al die actuele reakties op een bericht uit 2005! :D

Meguiars
 

Door Meguiars 01/09/10 (gisteren)
re: Zoekmachine optimalisatie kan je zelf.

Erg interessant artikel

netlash
 

Door netlash 10/06/10 (2 maanden geleden)

Ondertussen al 203 reacties op een artikel uit 2005 over zoekmachine optimalisatie: http://ntl.sh/bdXaYl

netlash
 

Door netlash 23/08/10 (10 dagen geleden)

SEO-experimentje met zoekmachine optimalisatie: http://ntl.sh/bdXaYl . (Je mag deze tweet negeren.)

IMS_be
 

Door IMS_be 23/08/10 (10 dagen geleden)

RT @netlash: SEO-experimentje met zoekmachine optimalisatie: http://ntl.sh/bdXaYl . (Je mag deze tweet negeren.)

eurlings
 

Door eurlings 23/08/10 (10 dagen geleden)

Leuk interessant artikel om te starten Zoekmachine optimalisatie kan je zelf. - Blog - #opmax http://bit.ly/9EWa7t via @addthis

Reageer op dit bericht

Velden gemarkeerd met een sterretje (*) zijn verplicht. Je e-mailadres wordt niet getoond in je reactie. Wees vriendelijk.

 


Volg de Netlash-blog

Schrijf je in op onze maandelijkse e-mail nieuwsbrief.

Quicknav

Categorieën

Selectie